Monday 21 January 2013

Sebuah Band . Sebuah Kenangan part 2


Kami meneruskan perjalanan muzik ini dengan adanya beberapa show dan gig yang kami sertai. Walaupun adakalanya tidak berbayar, namun kami gembira dengan penerimaan penonton terhadap karya yang dipersembahkan...membuktikan bahawa usaha gigih kami tak sia - sia selama ini. Bukan wang yang kami harapkan, ironinya wang juga lah yang diperlukan demi menjana sesebuah band.


Kami bergerak dengan hanya sebuah kereta, dengan 6  anggota band...sudah tentu sempit namun ia tidak mematahkan semangat kami....Sedikit wang yang dikongsi di antara kami, dapat juga menggerakkan kereta menuju ke destinasi.

Kuala Lumpur sudah kami pusing, kali ni kami sudah berani untuk pergi jauh... Dengan kegigihan dan keazaman, peluh lelah kami tidak kami hiraukan.... Kami bangga dengan pencapaian ini, tidak sangka pula sayap yang dahulu kecil kini sudah mampu untuk mengembang dan terbang tinggi...tapi kami tak pernah lupa diri.

Kami mengambil keputusan untuk merakam lagu - lagu kami di studio sebagai demo yang lebih bersih dan jelas didengari, dengan berbekalkan modal wang kocek kais pagi makan pagi....merakam lagu tidaklah semudah yang disangkakan, ianya mengambil 2 hingga 3 minggu untuk menyiapkan beberapa lagu ....akhirnya 5 lagu siap sebagai permulaan...

Usai sahaja rakaman, kami promosikan produk yang sudah dihasilkan....kami hantar demo yang tidak seberapa itu kepada beberapa stesen radio, yang mengejutkan kami,lagu kami diterima setelah mendapati lagu kami dimainkan oleh pihak mereka beberapa hari kemudian, tanpa pengetahuan kami.

Kami dipanggil oleh sebuah stesen radio untuk di wawancara, sekaligus kami dijemput untuk perform pada salah satu event mereka. Kami dapati bahawa inilah salah satu platform untuk kami teruskan berkarya dan peluang seperti ini sudah tentu kami tidak boleh lepaskan....ajaibnya, audience pada event itu juga dapat menerima dan kagum pada persembahan kami.

Showmanship tidak seberapa, namun kami perform dengan penuh yakin....band kami merupakan band 'opening' untuk event itu. Ternyata support dari penonton yang sporting menambahkan semangat kami.

Thank you, supporting audience!!!....

Bersambung


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...