Wednesday 23 January 2013

Pocket Flares Rocket Squares...

Hello, peeps....


Malam yang panas dikerumuni nyamuk si kaki berbelang menyanyi di telinga dan menggigit betis ku dikala ini...sedikit mengantuk tapi aku lawankan juga...baru selesai makan burger daging, kenyang. Kedengaran bunyi TV yang sayup - sayup ditambah dengan bunyi ayunan buaian anak dibelakangku....tapi bukan ini ape yang aku nak ceritakan....LOL, lost skejap.

Ape sebenarnya Pocket Squares Pocket Flares ni? Nama blog aku lah takkan nama kucing kesayangan korang plak kan ....tapi kenapa nama blog aku macam tu ?

Pocket Squares tu bermaksud kain handkerchief  yang diletakkan di pocket sebelah atas sesuatu jaket suit atau coat...macam gamba rajah kat sebelah tu...

Apa relevannya pocket squares?

Pertama, aku seorang peminat perkara - perkara yang berkait rapat dengan zaman -zaman era 60'an hingga 70'an yang lampau. Ko ni xde benda  lain dan lebih modern ke dari merenung ke zaman black and white tu Am? Apesal pulak, suka hati akulah....

Kedua, yang cenderung minat aku terhadap pocket squares itu adalah simboliknya fesyen yang berkait rapat dengan sub-budaya yang dinamakan Mods atau nama panjangnye adalah Modernist, nak lagi panjang cerita tentang Mods ni nanti lah aku ceritakan dalam entri akan datang....


Rekaan logo yang mempunyai RAF Roundel dan anak panah tu merupakan satu cetusan idea seni yang dihasilkan oleh Andy Warhol dan diguna pakai sebagai simbol golongan mods ni jadi aku masukkan lah kt situ sebagai konsep...

Rocket Flares tu ape pulak? Saje je bagi rhyming pada pocket squares...haha...blog aku ni bercampur aduk...yang life ada, yang pasal muzik ada, pasal fotografi, fesyen.....and so on and so forth....nak pasal ikan laga ke ayam sabung ke yang tu korang gi tengok kat blog - blog yang ada entri ikan dan ayam la...




Jadi enjoykan diri nak baca ke tak nak baca ke... yang mana salah tu silalah beri tunjuk ajar...

Buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong jolokkan....aku tahu buah cempedak tu kat luar pagar...jangan main ambik je entah-entah buah cempedak orang hahaha




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...